PROJEKT EDUKACYJNY PT. „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”

I  Opis projektu:

 Projekt edukacyjny realizowany jest  w ciągu roku szkolnego 2024/25 w klasach ósmych.

W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania różnych kontynentów świata i jego mieszkańców.  Uczniowie realizują  projekt indywidualnie lub grupowo.

Mogą dobierać  się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe wybierając temat,  na który będą chcieli coś przygotować i zaprezentować na lekcji.  Każda z grup lub osoba indywidualnie realizująca projekt wybiera określony sposób realizacji. Uczniowie prezentują wybraną przez siebie aktywność cyklicznie na lekcji w trakcie omawiania danego tematu na lekcji geografii.

 

 II  Cele projektu:

  • dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;
  • uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;
  • wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;
  • rozwijanie  wyobraźni;
  • rozwijanie poczucia estetyki;
  • zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;
  • kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;
  • zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;
  • rozwijanie inicjatywy,  przedsiębiorczości  i kreatywności;
  • rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.

 

 III  Wybrane tematy, które wybierają uczniowie do realizacji:

 

A. Azja

  1.  Środowisko przyrodnicze Azji.
  2. Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.
  3.  Rolnictwo Azji.
  4. Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki. 
  5. Chiny – najludniejszy kraj świata.
  6. Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych. 
  7. Bliski Wschód – kultura i gospodarka. 

 

B. AFRYKA:

  1. Środowisko przyrodnicze Afryki.
  2. Rolnictwo Afryki. 
  3. Przemysł i usługi w Afryce.
  4. Etiopia – problemy głodu i niedożywienia.
  5. Kenia – turystyczny potencjał.

 

 C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA:

  1. Środowisko przyrodnicze Ameryki. 
  2. Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej. 
  3. W Amazonii. 
  4. Ludność i urbanizacja Ameryki. 
  5. Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. 
  6. Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata. 

 

D. AUSTRALIA I OCEANIA:

  1. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
  2. Ludność i gospodarka Australii. 

 

E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:

  1. Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki. 
  2. Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.

 

IV Sposoby realizacji:

  • plakat, praca techniczna, plastyczna itp.
  • prezentacja multimedialna;
  • publiczne wystąpienie;
  • zaprezentowanie  wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;
  • zaprezentowanie wybranych przedmiotów, eksponatów  dotyczących wybranego kraju;
  • przygotowanie i degustacja wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego obszaru na Ziemi.

 

 V   Podsumowanie projektu:

Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów  pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej  przygotowanych przez nich aktywności.  

Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.

 

Autorzy projektu: Monika Jaroszyńska, Anna Karaś

Opublikowano: 07 stycznia 2025 11:37

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 420

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 5 w Piasecznie

Realizacja: Superszkolna.pl