PROJEKT EDUKACYJNY PT. „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”

I Opis projektu:
Projekt edukacyjny realizowany jest w ciągu roku szkolnego 2024/25 w klasach ósmych.
W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania różnych kontynentów świata i jego mieszkańców. Uczniowie realizują projekt indywidualnie lub grupowo.
Mogą dobierać się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe wybierając temat, na który będą chcieli coś przygotować i zaprezentować na lekcji. Każda z grup lub osoba indywidualnie realizująca projekt wybiera określony sposób realizacji. Uczniowie prezentują wybraną przez siebie aktywność cyklicznie na lekcji w trakcie omawiania danego tematu na lekcji geografii.
II Cele projektu:
- dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;
- uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;
- wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;
- rozwijanie wyobraźni;
- rozwijanie poczucia estetyki;
- zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;
- kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;
- zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;
- rozwijanie inicjatywy, przedsiębiorczości i kreatywności;
- rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;
- kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.
III Wybrane tematy, które wybierają uczniowie do realizacji:
A. Azja
- Środowisko przyrodnicze Azji.
- Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.
- Rolnictwo Azji.
- Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki.
- Chiny – najludniejszy kraj świata.
- Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych.
- Bliski Wschód – kultura i gospodarka.
B. AFRYKA:
- Środowisko przyrodnicze Afryki.
- Rolnictwo Afryki.
- Przemysł i usługi w Afryce.
- Etiopia – problemy głodu i niedożywienia.
- Kenia – turystyczny potencjał.
C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA:
- Środowisko przyrodnicze Ameryki.
- Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
- W Amazonii.
- Ludność i urbanizacja Ameryki.
- Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
- Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
D. AUSTRALIA I OCEANIA:
- Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
- Ludność i gospodarka Australii.
E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:
- Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.
- Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.
IV Sposoby realizacji:
- plakat, praca techniczna, plastyczna itp.
- prezentacja multimedialna;
- publiczne wystąpienie;
- zaprezentowanie wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;
- zaprezentowanie wybranych przedmiotów, eksponatów dotyczących wybranego kraju;
- przygotowanie i degustacja wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego obszaru na Ziemi.
V Podsumowanie projektu:
Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej przygotowanych przez nich aktywności.
Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.
Autorzy projektu: Monika Jaroszyńska, Anna Karaś
Opublikowano: 07 stycznia 2025 11:37
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 420