PROJEKT EDUKACYJNY Z GEOGRAFII DLA KLAS ÓSMYCH: „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”
Opis projektu:
Projekt edukacyjny realizowany jest w ciągu roku szkolnego 2025/26 w klasach ósmych.
W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania kontynentów świata i jego mieszkańców.
Uczniowie wybierają temat i zgłaszają się do nauczyciela geografii.
Realizują projekt indywidualnie lub grupowo (mogą dobierać się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe).
Prezentacja odbywa się na lekcjach geografii w ustalonym z nauczycielem terminie.
Cele projektu:
- dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;
- uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;
- wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;
- rozwijanie wyobraźni;
- rozwijanie poczucia estetyki;
- zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;
- kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;
- zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;
- rozwijanie inicjatywy, przedsiębiorczości i kreatywności;
- rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;
- kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.
Zagadnienia do wyboru i realizacji:
A. Azja
a. Środowisko przyrodnicze Azji.
b. Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.
c. Rolnictwo Azji.
d. Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki.
e. Państwo Środka – fascynująca podróż do Chin.
f. Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych.
g. Bliski Wschód – kultura i gospodarka.
B. AFRYKA:
a. Środowisko przyrodnicze Afryki.
b. Rolnictwo Afryki.
c. Przemysł i usługi w Afryce.
d. Problemy głodu i niedożywienia w Afryce.
e. Kenia – turystyczny potencjał.
C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA:
a. Środowisko przyrodnicze Ameryki.
b. Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
c. W Amazonii.
d. Ludność i urbanizacja Ameryki.
e. Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
D. AUSTRALIA I OCEANIA:
a. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
b. Ludność i gospodarka Australii.
E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:
a. Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.
b. Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.
Sposoby realizacji:
- plakat, praca techniczna, plastyczna itp.
- prezentacja multimedialna;
- publiczne wystąpienie;
- zaprezentowanie wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;
- zaprezentowanie wybranych przedmiotów, pamiątek z podróży, zdjęć, eksponatów dotyczących wybranego kraju;
- przygotowanie wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego kraju, regionu;
- quizy, konkursy wiedzy o danym państwie i regionie;
- inne pomysły uczniów (omówione z nauczycielem).
Podsumowanie projektu:
Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej przygotowanych przez nich aktywności.
Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!
Nauczyciele geografii
Opublikowano: 20 października 2025 14:39
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 129