PROJEKT EDUKACYJNY Z GEOGRAFII DLA KLAS ÓSMYCH: „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”

Opis projektu:

Projekt edukacyjny realizowany jest w ciągu roku szkolnego 2025/26 w klasach ósmych.

W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania kontynentów świata i jego mieszkańców.

Uczniowie wybierają temat i zgłaszają się do nauczyciela geografii.

Realizują projekt indywidualnie lub grupowo (mogą dobierać się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe).

Prezentacja odbywa się na lekcjach geografii w ustalonym z nauczycielem terminie.

 

Cele projektu:

  • dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;
  • uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;
  • wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • rozwijanie poczucia estetyki;
  • zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;
  • kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;
  • zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;
  • rozwijanie inicjatywy, przedsiębiorczości i kreatywności;
  • rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;
  • kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.

 

Zagadnienia do wyboru i realizacji:

A. Azja

a. Środowisko przyrodnicze Azji.

b. Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.

c. Rolnictwo Azji.

d. Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki.

e. Państwo Środka – fascynująca podróż do Chin.

f. Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych.

g. Bliski Wschód – kultura i gospodarka.

 

B. AFRYKA:

a. Środowisko przyrodnicze Afryki.

b. Rolnictwo Afryki.

c. Przemysł i usługi w Afryce.

d. Problemy głodu i niedożywienia w Afryce.

e. Kenia – turystyczny potencjał.

 

C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA:

a. Środowisko przyrodnicze Ameryki.

b. Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

c. W Amazonii.

d. Ludność i urbanizacja Ameryki.

e. Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.

 

D. AUSTRALIA I OCEANIA:

a. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.

b. Ludność i gospodarka Australii.

 

E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:

a. Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

b. Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.

 

Sposoby realizacji:

  • plakat, praca techniczna, plastyczna itp.
  • prezentacja multimedialna;
  • publiczne wystąpienie;
  • zaprezentowanie wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;
  • zaprezentowanie wybranych przedmiotów, pamiątek z podróży, zdjęć, eksponatów dotyczących wybranego kraju;
  • przygotowanie wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego kraju, regionu;
  • quizy, konkursy wiedzy o danym państwie i regionie;
  • inne pomysły uczniów (omówione z nauczycielem).

 

Podsumowanie projektu:

Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej przygotowanych przez nich aktywności.

Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!

Nauczyciele geografii

Opublikowano: 20 października 2025 14:39

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 129

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 5 w Piasecznie

Realizacja: Superszkolna.pl