Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 5 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Piasecznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sp5piaseczno.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego, lub nie posiadają go wcale.
- Na stronie występują treści multimedialne, które nie posiadają alternatywnej formy np. audiodeskrypcji.
- Treści występujące na stronie nie są dostępne cyfrowo.
- Na stronie zmieniono domyślną kolejność nawigowania na stronie.
- Na stronie występuje wiele róznych linków z tym samym kontekstem.
- Linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krzysztof Wasilewski — mejlowo dostepnosc@sp5piaseczno.pl lub telefonicznie +48 22 756 74 39.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Krzysztof Wasilewski pod adresem dostepnosc@sp5piaseczno.pl lub w siedzibie jednostki: Szkolna 14, 05-500 Piaseczno
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Szkoła składa się z dwóch budynków. Budynek przy ul. Szkolnej 14: Budynek składa się z 2 kondygnacji w nowej częśći oraz 3 kondygnacji w starej części. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osoby niepełnosprawnej. Nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej. W nowej części budynku znajduje się winda prowadząca na widownię w hali gimnastyczne, stara część budynku brak windy. Budynek przy ul. Sikorskiego 20:Budynek zkłada się z 3 kondygnacji. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osoby niepełnosprawnej. Nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej. Brak windy w budynku. W obu budynkach nie ma oznaczeń z wykorzystaniem alfabetu braille'a.
Dostosowanie wejść do budynków:
Budynek ulica Szkolna 14: Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Szkolnej. Zlokalizowane jest na parterze i nie posiada schodów, co umożliwia dostęp do budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Sekretariat zlokalizowany jest na parterze koło wejścia głównego. Budynek ulica Sikorskiego 20: Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Sikorskiego. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Sekretariat zlokalizowany jest na parterze koło wejścia głównego.
Dostosowanie korytarzy:
W obu budynkach korytarze są szerokie. Budynek przy ulicy Szkolnej 14 Budynek składa się z 2 kondygnacji w nowej częśći oraz 3 kondygnacji w starej części. W starej części dostęp dla wózków jest tylko na partezrze na pozostałe kondygnacje prowadzą schody. Stara część z nową jest połączona łączikiem na który trzeba wejśc po schodach (nie ma podjazdu dla wuzków). Na nową cześć można się dostać innymi drzwiami zewnętrznymi i tam jest dostępna winda na 1 piętro na którym są trybuny chali gimnastycznej. Budynek przy ulicy Sikorskiego 20 Budynek zkłada się z 3 kondygnacji. wózkiem można dostać się na parter a na pozostałe kondygnacje są dostępne tylko schody (brak windy w budynku)
Dostosowanie schodów:
Schody w obu budynkach posiadają poręcze.
Dostosowanie wind:
W budynku prz ulicy Szkolnej 14, w nowej częśći jest winda z możliwością skorzystania przez petentów. Winda prowadzi na trybuny hali gimnastycznej, posiada komunikaty głosowe.
Dostępność pochylni:
W budynku prz ulicy sikorskiego znajduje się pochylnia przed wejściem głównym.
Dostępność platform:
Brak platform.
Dostępność tyflomap:
Brak tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
W budynku przy ulicy Szkolnej brak możliwości parkowania na terenie szkoły, można zaparkować na parkingu ogólnodostępnym tuż za ogodzeniem szkoły przed wejściem głównym. Na parkingu znajduje się wydzielone miejsce dla osób niepełnosprawnych. W budynku prz ulicy Sikorskiego jest możliwość zaparkowania na terenie szkoły, brak miejsca dla osoby niepełnosprawnej.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku szkoły nie można wejść w asyście psa przewodnika lub psa asystenta.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz języka migowego nie jest dostępny.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.