PROJEKT EDUKACYJNY „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”

I  Opis projektu: 

Projekt edukacyjny realizowany jest  w ciągu roku szkolnego 2023/24 w klasach ósmych.

W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania różnych kontynentów świata i jego mieszkańców.  Uczniowie realizują  projekt indywidualnie lub grupowo.

Mogą dobierać  się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe wybierając temat,  na który będą chcieli coś przygotować i zaprezentować na lekcji .  Każda z grup lub osoba indywidualnie realizująca projekt wybiera określony sposób realizacji. Uczniowie prezentują wybraną przez siebie aktywność cyklicznie na lekcji w trakcie omawiania danego tematu na lekcji geografii.

  

II  Cele projektu:

 –     dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;

–      uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;

–      wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;

–      rozwijanie  wyobraźni;

–      rozwijanie poczucia estetyki;

–      zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;

–      kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;

–      zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;

–      rozwijanie inicjatywy,  przedsiębiorczości  i kreatywności;

–      rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;

–      kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.

  

III  Wybrane tematy, które wybierają uczniowie do realizacji:

A. Azja

a) Środowisko przyrodnicze Azji. 

b) Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.

c) Rolnictwo Azji. 

d) Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki.

e) Chiny – najludniejszy kraj świata.

f) Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych. 

g) Bliski Wschód – kultura i gospodarka.

 

B. AFRYKA:

a) Środowisko przyrodnicze Afryki.

b) Rolnictwo Afryki. 

c) Przemysł i usługi w Afryce.

d) Etiopia – problemy głodu i niedożywienia.

e) Kenia – turystyczny potencjał.

  

C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA: 

a) Środowisko przyrodnicze Ameryki.

b) Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

c) W Amazonii.

d) Ludność i urbanizacja Ameryki.

e) Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.

f) Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.

 

D. AUSTRALIA I OCEANIA:

a) Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.

b) Ludność i gospodarka Australii. 

 

E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:

a) Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

b) Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.

 

IV Sposoby realizacji:

–     plakat, praca techniczna, plastyczna itp.

–     prezentacja multimedialna;

–     publiczne wystąpienie;

–     zaprezentowanie  wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;

–     zaprezentowanie wybranych przedmiotów, eksponatów  dotyczących wybranego kraju;

–     przygotowanie i degustacja wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego obszaru na Ziemi.

  

V   Podsumowanie projektu:

Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów  pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej  przygotowanych przez nich aktywności.  

Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.

 

Autor projektu: Monika Jaroszyńska

Opublikowano: 04 stycznia 2024 10:59

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 634

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 5 w Piasecznie

Realizacja: Superszkolna.pl