PROJEKT EDUKACYJNY „POZNAJEMY ŚWIAT I JEGO MIESZKAŃCÓW”

I Opis projektu:
Projekt edukacyjny realizowany jest w ciągu roku szkolnego 2023/24 w klasach ósmych.
W ramach lekcji geografii realizowana jest tematyka dotycząca poznawania różnych kontynentów świata i jego mieszkańców. Uczniowie realizują projekt indywidualnie lub grupowo.
Mogą dobierać się w pary lub grupy maksymalnie czteroosobowe wybierając temat, na który będą chcieli coś przygotować i zaprezentować na lekcji . Każda z grup lub osoba indywidualnie realizująca projekt wybiera określony sposób realizacji. Uczniowie prezentują wybraną przez siebie aktywność cyklicznie na lekcji w trakcie omawiania danego tematu na lekcji geografii.
II Cele projektu:
– dbanie o wszechstronny rozwój uczniów;
– uwrażliwienie uczniów na istotę zdobywania i poszerzania wiedzy;
– wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych ;
– rozwijanie wyobraźni;
– rozwijanie poczucia estetyki;
– zachęcanie do poszukiwania swoich zainteresowań;
– kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności kulturowej i regionalnej danego obszaru;
– zgłębianie wiedzy dotyczącej wybranego kraju, tradycji i kultury oraz życia społecznego;
– rozwijanie inicjatywy, przedsiębiorczości i kreatywności;
– rozwijanie poczucia przynależności poprzez poznawanie innych kultur;
– kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.
III Wybrane tematy, które wybierają uczniowie do realizacji:
A. Azja
a) Środowisko przyrodnicze Azji.
b) Wulkanizm i trzęsienia ziemi w Azji.
c) Rolnictwo Azji.
d) Japonia – symbol nowoczesnej gospodarki.
e) Chiny – najludniejszy kraj świata.
f) Indie – kraj kontrastów społecznych i gospodarczych.
g) Bliski Wschód – kultura i gospodarka.
B. AFRYKA:
a) Środowisko przyrodnicze Afryki.
b) Rolnictwo Afryki.
c) Przemysł i usługi w Afryce.
d) Etiopia – problemy głodu i niedożywienia.
e) Kenia – turystyczny potencjał.
C. AMERYKA PÓŁNOCNA I AMERYKA POŁUDNIOWA:
a) Środowisko przyrodnicze Ameryki.
b) Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
c) W Amazonii.
d) Ludność i urbanizacja Ameryki.
e) Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
f) Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
D. AUSTRALIA I OCEANIA:
a) Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
b) Ludność i gospodarka Australii.
E. OBSZARY OKOŁOBIEGUNOWE:
a) Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.
b) Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.
IV Sposoby realizacji:
– plakat, praca techniczna, plastyczna itp.
– prezentacja multimedialna;
– publiczne wystąpienie;
– zaprezentowanie wybranego tańca, śpiewu , danego rodzaju muzyki;
– zaprezentowanie wybranych przedmiotów, eksponatów dotyczących wybranego kraju;
– przygotowanie i degustacja wybranych potraw czy strojów regionalnych z danego obszaru na Ziemi.
V Podsumowanie projektu:
Podsumowaniem projektu jest wspólna prezentacja uczniów pt. „Poznajemy świat i jego mieszkańców” w postaci wcześniej przygotowanych przez nich aktywności.
Odbędzie się ona w wybranej sali lub na korytarzu szkolnym.
Autor projektu: Monika Jaroszyńska
Opublikowano: 04 stycznia 2024 10:59
Kategoria: Aktualności
Wyświetleń: 634